HR ACADEMY 2019

17-18sep2019

Excel for HR

Avem nevoie de analiza datelor in absolut toate domeniile HR: in recrutare, avem de calculat early attrition, de urmarit baze de date si bugete; in training trebuie sa legam rezultatele de la evaluarea performantei/potentialului sau macar cererile managerilor in situatii consolidate, usor de urmarit si apoi de cuantificat; in Comp & Ben suntem ingropati in cifre si analize de echitate interna sau si mai frumos, analize fata de piata externa. Totul culmineaza cu bugetare si forecast, unde colectam date din multiple surse si le impachetam in formate logice si usor de urmarit.

Noi chiar credem ca un bun HR este un super-erou, iar una dintre puterile de baza este cea care ne permite jonglarea si usurinta lucrului cu cifrele.

Avem sisteme, avem softuri, dar in majoritatea cazurilor tot in Excel ne jucam.

Cat de usor ne este, cat de bine ne iese – de asta depinde atat lungimea orelor petrecute la tastatura, cat si valoarea pe care o generam.

Cursul isi propune sa usureze lucrul cu Excel, prin invatarea unor comenzi si formule care va vor fi extrem de utile in ceea ce faceti zilnic. Nu este un curs de Excel standard, este special conceput pentru nevoile din HR si tipul de analize si rapoarte pe care le facem in aceasta meserie. Si, in plus, pentru ca procesul nu se incheie cu salvarea unui fisier mare in excel, ci cu o prezentare concisa si clara, abordam si tehnici de filtrare si prezentare a datelor cu impact si de interes pentru oricine – grafice si tips & tricks in power point.

Prin intermediul acestui workshop, participantii vor:

  • Invata cum sa isi pregateasca datele in mod cat mai eficient
  • Intelege mecanismele formulelor si functiilor logice si scopul utilizarii lor
  • Aplica operatiuni de formatare conditionata pentru a evidentia datele de interes
  • Intelege mecanismele formulelor matriciale
  • Invata sa foloseasca instrumente de analiza si sumarizare a datelor (tabele pivot)
  • Invata cum sa foloseasca rapoartele de scenarii pentru bugetare si cum poate fi afectat rezultatul de valorile de intrare
  • Invata sa creeze si sa personalizeze rapoartele in functie de nevoile auditoriului
  • Jongla cu tipuri diferite de grafice si vor intelege cand sa foloseasca graficul potrivit
  • Parcurge top 10 tips&tricks pentru transpunerea informatiilor din Excel in prezentari atractive si clare

Recomandat pentru:

  • Manageri, specialisti si generalisti HR

Metode de invatare:

  • Plecam de la nevoile si situatiile concrete ale participantilor
  • Folosim fisiere de lucru concrete pentru fiecare din ariile de HR (payroll, Comp & Ben, recrutare, training, development, bugetare, sondaje, assessment & development centre, etc.)
  • Folosim metode interactive, care includ exercitii individuale si de grup.
  • Prezentam exemple relevante.
  • Materiale tiparite.
Trainer
Alina Costescu

Alina are o experienta de peste 5 ani in consultanta si training in proiecte de planificare strategica, bugetare si raportare, analiza financiara, dezvoltare de echipe si setare de obiective precum si revizuirea si optimizarea proceselor interne ale companiilor. De peste 3 ani Alina a creat si livrat programe de training pe teme de Change Management, Comunicare, Planificare si Bugetare, MS Office.

Investitie / participant
Info

Sediul Cteam: Calea Grivitei 8 - 10, etaj 1, sector 1, Bucuresti

2 zile

17-18oct2019

Compensare & Beneficii

Vorbim permanent despre atragerea si retentia oamenilor potriviti in organizatie, si alocam mult timp si enorm de multe resurse in aceste directii. Oricate politici si abordari inovative sau by-the-book folosim, toate au nevoie de o baza solida, de o logica atat de clara si de structurata incat sa o putem explica oricui si sa fie inteleasa de absolut oricine. Despre asta povestim in acest curs – despre  cum sa avem sertarele puse in ordine pentru a putea sa adaugam toate ornamentele pe ceva structurat.

Cursul isi propune sa ofere specialistilor o mai buna intelegere a valorii unui astfel de sistem si, in acelasi timp, sa le ofere cunostintele, instrumentele, metodele, sfaturi si mici trucuri (tips & tricks) care sa ii ajute sa diferentieze compania angajatoare pe piata si sa creasca rata de retentie a angajatilor. Aceste cifre vor fi mai mult decat evidente in bilantul de sfarsit de an al companiei!

Prin intermediul acestui workshop, participantii vor:

  • Intelege importanta unui sistem de remunerare si componentele acestuia
  • Invata si pune in aplicare pasii necesari pentru construirea unui sistem de remunerare
  • Invata cum sa creeze un studiu de business pentru oricare dintre elementele financiare sau non-financiare ale pachetului de Remunerare Totala (din 3 perspective esentiale: angajator, a angajat, actionari/ buget)
  • Afla cum sa evalueze un sistem de remunerare
  • Cunoaste Indicatorii de Performanta (KPI) folositi in Comp & Ben

Recomandat pentru:

  • Manageri HR, specialisti HR si generalisti HR
  • Managerii care doresc sa inteleaga importanta sistemului de Comp & Ben

Repere din agenda workshopului:

  • Strategia sistemului Total de Recompensare (Total Rewards) – cum realizam legatura dintre strategia de business si comportamentele angajatilor 
  • Sistem Total de Recompensare (Total Rewards)  – toate elementele incluse in pachet, in plus fata de remunerare
  • Procese tehnice (evaluarea pietei, evaluarea indivizilor, evaluarea posturilor, folosirea rezultatelor evaluarii posturilor in analiza echitatii interne metode), idei si sfaturi pentru dezvoltarea unui sistem de remunerare
  • Componentele sistemului de remunerare (salariu de baza, bonusuri variabile, etc. – mix de teorie si exercitii/aplicatii practice)
  • Analiza compensarii – intern & extern (utilizarea datelor din piata pentru analizarea competitivitatii externe)

Metode de invatare:

  • Folosim  metode interactive, care includ exercitii individuale si de grup
  • Prezentam studii de caz si exemple relevante
  • Simulari de business (grile salariale, matrice Comp&Ben)
  • Materiale tiparite
Trainer
Oana Botolan

Oana Botolan este South East Europe Managing Partner, Cteam Romania - Oana are o experienta de peste 10 ani in conceperea, personalizarea si implementarea programelor de compensatii si beneficii pentru companii mari si medii din diferite arii de activitate. De peste 5 ani coordoneaza organizarea de studii salariale, evaluari de posturi si proiecte de job grading pentru mai mult de 200 de companii multinationale si locale.

Investitie / participant
Info

Sediul Cteam: Calea Grivitei 8 - 10, etaj 1, sector 1, Bucuresti

2 zile

Pachetul de curs include: materiale tiparite, pranz, pauze de cafea, diplome de participare.

29-30oct2019

Recrutare si Selectie

Executivul: “De ce avem dificultati in a atrage profesionisti din piata?”.

Managerul: "De ce nu vad mai multi candidati?"

Candidatul "De ce nu am fost eu recrutat?"

Cu intrebari ca acestea suntem familiarizati cu totii.  Pentru a dezvolta o fundatie solida a gestionarii resurselor umane avem nevoie de a alinia procesul de Recrutare si Selectie la business, astfel incat sa aducem o contributie adevarata in atingerea obiectivelor strategice ale organizatiilor.

Ce inseamna aceasta? Suport in luarea de decizii, la nivel de management, in ceea ce priveste planificarea, strategia si procesul. Aliniind procesul de recrutare si selectiela business, obtinem solutii mai adecvate la cerere, o imagine de angajator integrata, un procesde recrutare optimizat din punct de vedere costuri si o planificare mai buna pe termen lung.

Obiective training:

Prezentarea detaliata si exersarea prin exercitiu, facilitare - inclusiv role-play, pentru:

  • Intelegerea importantei recrutarii in procesele de business si cresterea imaginii de angajator preferat a companiei
  • Intelegerea impactului pe care il genereaza procesul de recrutare asupra intregii companii
  • Insusirea metodelor prin care managerii vor deveni parteneri activi in recrutare astfel incat aceasta sa genereze plus de valoare companiei

Recomandat pentru:

  • Manageri HR, specialisti si generalisti HR, recruiteri
  • Manageri implicati activ in procesele interne de recrutare
  • Manageri care doresc sa inteleaga procesul de recrutare intr-o organizatie

Metode de invatare:

  • Prezentarea unor cunostinte si practici relevante de catre trainer
  • Exercitii practice care implica in mod activ participantii (individual si in cadrul echipelor)
  • Studii de caz/ schimburi de opinii si/sau cunostinte/ materiale speciale
  • Materiale tiparite

Repere din agenda:

  • Alinierea procesului de recrutare si selectie la business
  • Momentele cheie din structura procesului de recrutare si selectie
  • Interviul comportamental
  • Tipuri de intrebari in interviu
  • Masurarea valorilor si competentelor in cadrul interviului
  • Oferta de angajare – un aspect esential in procesul de recrutare
  • Indicatori de performanta in recrutare
  • Recrutarea in social media
  • Best practices
  • Statistici si trenduri actuale
Trainer
Raluca Tataru – Senior Consultant

Raluca este Managing Director al Cteq Romania, companie partenera Cteam, care ofera servicii de executive search si outsourcing in segmentul IT. Raluca are o vasta experienta in servicii profesionale, strategie de resurse umane, design organizațional, comunicare si executive search. Raluca are o experienta solida in segmentul recrutarii, atat ca profesionist activ, cat si ca manager de echipa. Raluca a coordonat echipa de recrutare la nivel national, conducand proiecte diferite, de la nivel de recrutare de masa pana la executive search pentru Top Management. De asemenea, a experimentat acest proces deopotriva in interiorul companiilor pentru care a activat, dar si din pozitie de consultant peste 4 ani, deservind clienti atat din aria companiilor multinationale, cat si a antreprenoriatului.

Investitie / participant
Info

Sediul Cteam: Calea Grivitei 8 - 10, etaj 1, sector 1, Bucuresti

2 zile

Pachetul de curs include: materiale tiparite, pranz, pauze de cafea, diplome de participare.

7-8nov2019

Employer Branding

Un business de top are nevoie de echipe de top. Dar, pe o piata concurentiala, doar o imagine angajator solida poate face diferenta pentru a atrage, a motiva si a retine cele mai potrivite profile pentru companie.  

Un studiu al organizatiei Galup arata ca 79% dintre angajati nu sunt implicati (sau sunt de-a dreptul demotivati) in munca pe care o fac, ceea ce atrage dupa sine o pierdere de productivitate estimata la 31.5 milioane de dolari. A creste implicarea angajatilor este intim legat de cresterea profitabilitatii businessului.

Identitatea brandului de angajator este mai mult decat o simpla strategie de comunicare. Ea se construieste in timp real si este suma tuturor conversatiilor angajatilor, a marturiilor fiecarui fost angajat, a politicilor si procedurilor din companie, a experientelor economice si psihologice din ciclului de viata al angajarii. 

In timpul acestui workshop, participantii vor primi informatii relevante si structurate despre modul in care isi pot defini strategia OD si despre instrumentele necesare implementarii acesteia (stabilirea tabelului de bord, stabilirea diagramelor organizationale adecvate, principiile realizarii descrierii posturilor, gradarea posturilor, evaluarea eficientei design-ului organizational, etc.). Mai mult, participantii isi vor insusi fundamentul actiunilor HR in acceptiunea de astazi – cum pot influenta atat strategia companiei, cat si dezvoltarea acesteia in viitor.

Prin intermediul acestui workshop, participantii vor lucra pe:

  • Importanta imaginii angajator
  • Promisiunea de brand (EVP)
  • Instrumentele strategice si tactice
  • Best practices
  • Obiectivele business
  • Strategia de comunicare

Recomandat pentru:

  • Manageri, specialisti si generalisti HR

Repere din agenda:

  • Context & definitii (brand de produs/ servicii/ individual/ companie);
  • Brandul = PROMISIUNE; Atributele unui brand puternic: Relevanta, Autenticitate, Consistenta, Implicare;
  • Definitia pozitionarii si beneficiile sale;
  • Conceptul „celor 3 creiere”: Definitie, aplicabilitate practica; Legatura cu brandul
  • „Mesaje cheie” ce sustin Imaginea de Angajator Perceptiile (din interior, din exterior)
  • Modelul Iceberg si Curba S.
  • Construirea pilonilor de baza pentru Imaginea de Angajator folosind o „Busola”
  • Reconstituirea “liniei vietii organizatiei”;
  • Tiparele, valorile si viziunea organizatiei ce se regasesc in conceptul de brand (promisiune, atribute, arhitectura);
  • Barierele in implementarea viziunii companiei & employer branding; 
  • constructia planului de actiune si cooptarea stakeholder-ilor;
  • Best practices.

Metode de invatare:

  • Folosim metode interactive, care includ exercitii individuale si de grup.
  • Prezentam studii de caz si exemple relevante.
  • Simulari de business.
  • Materiale tiparite
Trainer
Raluca Tataru

Raluca este Managing Director al Cteq Romania, companie partenera Cteam, care ofera servicii de executive search si outsourcing in segmentul IT. Raluca are o vasta experienta in servicii profesionale, strategie de resurse umane, design organizațional, comunicare si executive search. Raluca are o experienta solida in segmentul recrutarii, atat ca profesionist activ, cat si ca manager de echipa. Raluca a coordonat echipa de recrutare la nivel national, conducand proiecte diferite, de la nivel de recrutare de masa pana la executive search pentru Top Management. De asemenea, a experimentat acest proces deopotriva in interiorul companiilor pentru care a activat, dar si din pozitie de consultant peste 4 ani, deservind clienti atat din aria companiilor multinationale, cat si a antreprenoriatului.

Investitie / participant
Info

Sediul Cteam: Calea Grivitei 8 - 10, etaj 1, sector 1, Bucuresti

Pachetul de curs include: materiale tiparite, pranz, pauze de cafea, diplome de participare.

27-28nov2019

HR Business Partner

Pentru a creste atat calitatea serviciilor cat si suportul si impactul lor in business, departamentele HR trebuie sa se reinveteze continuu, sa se transforme si sa se adapteze la cerintele actuale ale mediului de business.

Cea mai mare oportunitate este ca profesionistul HR sa devina un real Partener de Business, aceasta fiind modalitatea prin care HR-ul poate aduce valoare adaugata intr-o organizatie.

Acest curs ii ajuta pe participanti sa inteleaga importanta HR Business Partner, sa afle care sunt competentele si abilitatile necesare si care este drumul pe care un specialist HR trebuie

sa il parcurga pentru a fi perceput ca un veritabil Partener de Business in cadrul organizatiei.

Studii de caz, discutii moderate de catre trainer, exercitii si experienta reala de business sunt instrumentele folosite pentru intelegerea si insusirea conceptelor.

Repere din continutul workshopului:

  • Evolutia modelelor de HR Business Partner; cele patru roluri ale HR Business Partner-ului și tensiunile inerente in alocarea și gestionarea timpului și a efortului pentru îndeplinirea eficienta a fiecare rol;
  • Competentele si aptitudinile critice pentru rolul de HR Business Partner și impactul acestora asupra eficacitatii suportului acordat managementului de linie;
  • Asteptarile managementului de linie de la HR; importanta cunoasterii elementelor cheie din modelul de business al companiei
  • Pasii procesului de consultanta interna
  • Increderea - element fundamental pentru o colaborare sanatoasa. 4 dimensiuni ale increderii.
  • Analiza contextului din care deriva deciziile strategice; PESTLE, Stakeholder Analysis
  • Alinierea priorităților de resurse umane la strategia de afaceri;
  • Problema sau simptom? Identificarea corecta a problemei ce necesita a fi rezolvata; Root cause analysis  
  • Utilizarea indicatorilor de performanta pentru decizii de HR fundamentate
  • Elaborarea unui plan individual de dezvoltare (PDP) pentru imbunatatirea nivelului competentelor critice

Recomandat pentru:

  • Manageri, specialisti si generalisti HR  

Metode de invatare:

  • Folosim metode interactive, care includ exercitii individuale si de grup
  • Prezentam studii de caz si exemple relevante
  • Simulari de business
Trainer

Florin are o experienta de peste 17 ani in managementul resurselor umane, timp in care a lucrat ca manager de resurse umane in companii din diverse industrii, din telecom, FMCG, productie, si energie. A condus proiecte complexe de schimbare organizationala in companii cu peste 3000 de oameni si a finalizat cu succes cel mai mare proces de transformare organizationala in sectorul electric. A avut de administrat bugete de peste 100 de milioane de euro si a condus echipe de peste 50 de oameni.

Fiind expus la o gamă completă de activități de resurse umane, in mai multe industrii, expertiza lui acopera atat ​​perioadel de creștere ridicată, cat si proiecte de eficientizare

Florin este absolvent al programului ExecutiveMBA derulat de ASEBUSS & Kennesaw Kennesaw State University si are un Masterat in Psihologie Organizațională si Economica la Universitatea din București. De asemenea, si-a finalizat programul de certificare in coaching la scoala fondata de Sir John Whitmore - Performance Performance Consultants International, Londra.

Investitie / participant
Info

Sediul Cteam, Calea Grivitei, Nr. 8-10, Etaj 1 Bucuresti, sector 1

Pachetul de curs include: materiale tiparite, pranz, pauze de cafea, diplome de participare

Imi face mare placere sa impartasesc parerea mea despre cursurile Cteam. Am participat deja la mai multe cursuri din seria celor dedicate comunitatii de HR si pentru ca mi-au placut, imi propusesem deja sa particip la intreaga serie de cursuri. Pentru ca trebuie sa ma opresc numai la unul, am ales sa ii multumesc Alinei care ne-a indrumat la cursul de Excel. Rabdarea Alinei si capacitatea deosebita de a se face inteleasa sunt intrecute doar de cat de bine stapaneste Excel-ul. Desi subiectul e relativ tehnic si nu cel mai usor de abordat, Alina ne-a facut sa ne simtim increzatoare ca vom pleca de la curs cu cel putin cateva tips & tricks despre cum sa ne facem viata mai usoara cu ajutorul Excel-ului. La cursul acesta, la fel ca la celelalte la care am participat, am apreciat profesionalismul intregii echipe, veselia cu care suntem intampinati de fiecare data si de care ne bucuram pe toata durata cursului si cunostintele dobandite. Important pentru mine este si faptul ca, prin participarea la cursurile Cteam, am castigat accesul la profesionisti foarte buni la care pot apela cu incredere acum cu orice solicitare.

Roxana Spinu, HR Business Partner

I have participated in 3 HR courses organized by Cteam during 2016-2017 and I was very impressed by the way their trainers are sharing ideas, how the course agenda is being structured, by all the real life relevant examples which make you recall all the topics approached which make you better understand the learning material. The trainers have a friendly attitude and a big respect shown to the training content and the course participants and are very open to share information, examples and knowledge. All the staff and trainers from Cteam have a natural passion to strain people to understand even the most abstract concepts and the training material. Wish you to keep sharing with the participants your endless enthusiasm and experience and you'll not only find continuous challenges but a lot of happy and well trained professionals. Thank you Cteam for the memorable experiences, the accumulated knowledge, and the great friends that I have gained.

Patricia Bazna, HR Manager Supply – Bergenbier